вторник, 1 май 2012 г.

Атанас Гаров: Концепцията на дарителската кампания Everyone Gives е, че много хора, обединени от една кауза, могат да направят нещо смислено и да оставят следа

24 февруари 2012 | 06:00 | Агенция "Фокус"

Изпълнителният директор на българския филиал на международната консултантска компания Colliers International Атанас Гаров и ръководител на дарителската платформа Everyone Gives за България пред Агенция „Фокус”.

Фокус: Г-н Гаров, към кого е насочен дарителският проектът Everyone Gives и на чия подкрепа най-вече ще разчитате?
Атанас Гаров: Everyone Gives e една отворена платформа, която се базира на социалните мрежи основно в интернет пространството. Тази платформа е по-скоро място, което събира различни каузи, които хора от цял свят искат да подкрепят и създава възможност целите на тези каузи да бъдат разпространени, като информация и като възможност да бъдат подкрепени през социалните мрежи и социалните контакти на всички хора – било то през „Фейсбук”, „Линкедин”, „Туитър”, по имейл или просто някой да отиде и да се регистрира на everyonegives. org. Целта е да се насърчи този дух на благотворителност. Everyone Gives по никакъв начин не участва в разпределянето на даренията. 100% от даренията отиват към каузите, които са подкрепени, а Everyone Gives е просто една платформа, която дава възможност да се запознаеш с конкретни каузи в цял свят, както и с техния фокус и значимост и да ги избереш. Има много интересен начин да проследяваш твоята възможност наистина да оставяш следа с т. нар. „дърво на даренията”, което можеш да създадеш на сайта everyonegives.org. Трябва да се регистрираш като твое лично дърво, да дариш и да изпратиш покана на колкото искаш твои контакти, свързани с това дърво. Сайтът everyonegives.org веднага ти дава идея това дърво как расте, образно казано, т.е. хората, до които е стигнала информацията, които ти си посочил през уебсайта, колко са дарили. Твоето дарение, което може да бъде минимално 10 лв., естествено някой може да реши много по-големи суми да дари, но ти можеш да видиш как твоите 10, 100 или 200 лв., които си дарил, как растат чрез социалната ти мрежа, насочени в конкретни каузи, в които вярваш. Най-много ни харесва, че идеята развива концепцията, че много хора, обединени от една кауза, могат наистина да направят нещо смислено и да оставят следа.
Фокус: Какви проекти ще подкрепите в България?
Атанас Гаров:В България решихме да подкрепим така наречената обща кауза - образование в лицето на три организации. Това са „Заедно в час”, „Джуниър Ачивмент” – България и сдружение „Тук-Там”. Това за нас са изключително смислени каузи, които помагат на развитието на образованието в България, както и на практичността на връзката между бизнес и образование. Естествено Everyone Gives е отворена платформа. Това не означава, че само това са каузите, които ще подкрепяме в България или в цял свят, но искахме да дадем фокус на началото на кампанията в България и оттук нататък тя ще расте и за напред.
Фокус: Как точно става дарението чрез Everyone Gives?
Атанас Гаров: Дарението става изцяло онлайн. Това е част от желанието ни, за да елиминираме административните разходи, които повечето дарителски каузи винаги имат. В някои случаи те наистина са притеснение за много хора, които даряват. При нас, базирайки са на такава онлайн платформа, даваме възможност 100% от даренията да отидат директно към каузата. Никакви административни такси не остават към платформата. Инвестирано е, за да се направи, но тя е еднократна инвестиция с малко поддръжка след това.
Фокус: Кои са партньорите на дарителската инициатива в България?
Атанас Гаров: Партньори на кампанията в България са Американската търговска камара – България, Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) и Германо-Българската индустриално-търговска камара в България. Изключително се радваме, че те ни подкрепиха с това да разпространят информация за кампанията до своите членове, които пък сами по себе си се надяваме да разпространят информацията до своите служители, клиенти, партньори, семейни членове и т.н. и така да се създаде тази мрежа от социални контакти, които да насочат вниманието към благородни каузи. Имаме и медийни партньори.
Фокус: До колко е известна кампанията по света и кои известни личности я подкрепят?
Атанас Гаров: Бившият министър-председател на Великобритания Тони Блеър е най-известната личност, която на този етап официално е подкрепила посланието на кампанията. Учудващо за нас, кампанията започна изключително успешно по света.
Учудващ е и мащабът, с който тя започна. Над 1 000 каузи на различни фондации и организации са се регистрирали за участие в кампанията Everyone Gives. Това са съществуващи организации, благотворителни фондации и т.н., които са били избрани от Everyone Gives да бъдат качени в платформата. Очаквахме те да са по-скоро 100-200, но се оказа, че интересът е огромен, точно защото много хора виждат възможността чрез социалните контакти в интернет пространството, да се разпространи много бързо и много успешно една кауза.
Красимира ГЕОРГИЕВА

Няма коментари:

Публикуване на коментар